Bestelling
Door te bestellen, geeft u aan akkoord te gaan met onze leverings– en betalingsvoorwaarden. U bent als consument bij aankopen die u bij ons doet beschermd door de 'wet kopen op afstand'. U vindt de uitleg van deze wet onder aan deze pagina. Binnen 24 uur na ontvangst van uw bestelling, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail. Zodra uw betaling op onze rekening is bijgeschreven, gaan wij over tot verwerking van uw bestelling. In principe hanteren wij een leveringstermijn van 10 werkdagen. Mocht de levertijd van de door u bestelde produkten uitlopen, doordat produkten in het buitenland besteld moeten worden of niet voorradig zijn, stellen wij u hiervan op de hoogte.
Betalingsmogelijkheden
Zodra uw betaling op onze rekening is bijgeschreven, gaan wij over tot verwerking van uw bestelling. Betalen kan op verschillende manieren:
Bankoverschrijving
U maakt het verschuldigde bedrag over op het volgende rekeningnummer: NL58 RABO 0105 8185 42 t.n.v. First Care Company te Deventer.
Uw betaling graag onder vermelding van uw naam en/of ordernummer.
Bankgegevens buitenlandse overschrijvingen:
IBAN - NL58 RABO 0105 8185 42
SWIFT/BIC – RABONL2U
iDEAL
Wat is iDEAL?
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
Voordelen:
iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
- iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
- iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
- Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
- Controle en overzicht op de betaling
- U kunt iDEAL gebruiken als u internetbankiert bij ABN AMRO, Postbank, Rabobank of SNS Bank.
Hoe werkt iDEAL?
U plaatst een bestelling bij een webwinkelier. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en de webwinkelier wordt geinformeerd dat de bestelling is betaald.
Paypal
Indien je een paypal account hebt kun je gemakkelijk en snel betalen middels je Paypal account. Voor betalingen met Paypal berekenen wij geen extra kosten.
Creditcard
U kunt uw webshop bestelling gemakkelijk betalen via VISA / Mastercard.
Het betalen met een creditcard is eenvoudig en voor betalingen met creditcard berekenen wij geen extra kosten.
Bancontact / Mistercash
Voor onze belgische klanten hebben wij de mogelijkheid te betalen middels Bancontact / Mistercash. Met Bancontact kun je veilig en vertrouwd je webshop bestelling afrekenen.
Bezorgkosten
Onder de 100 euro 7,95 euro verzendkosten
Ongeacht de grootte van de bestelling, hanteren wij € 7,95 verzendkosten per bestelling voor zendingen binnen Nederland.
Boven de 100 euro geen verzendkosten in NL en Belgie
Besteld u meer dan 100 euro berekenen wij u geen verzendkosten.
Deze kosten worden automatisch berekend middels de software. Al uw bestellingen worden standaard als verzekerd pakket per DHL verstuurd.
De door u bestelde artikelen zijn dan verzekerd tegen verlies of beschadiging tot € 500,00 per zending.
DHL streeft naar een betrouwbare en snelle aflevering van uw bestelling.
Mocht het zo zijn dat u niet thuis bent en DHL uw pakket niet kan afleveren zal DHL een briefje achterlaten, waarop u kontakt met hen kunt opnemen voor een nieuwe afleverafspraak. Verzuimt u als klant kontakt met DHL op te nemen en uw verzending wordt geretourneerd naar Firstcarecompany, bent u in gebreke en dient u zorg te dragen voor betaling van de extra verzendkosten!
Leveringsplicht en bestrijding van fraude
Leveringsplicht en bestrijding van fraude
Wij behouden ons het recht voor om bestellingen die via onze website zijn binnengekomen te weigeren.
In zo'n geval retourneren wij het aankoopbedrag, indien dit reeds betaald is.
Van dit recht maken wij bijvoorbeeld gebruik als er door een software storing een verkeerd bedrag wordt afgerekend of als er artikelen verkeerd geprijsd zijn.
Beschadigde of defecte artikelen en verkeerde levering
Firstcarecompany doet zijn uiterste best om kwaliteitsartikelen te leveren.
Het kan bij uitzondering voorkomen dat u een artikel ontvangt dat beschadigd of defect is. In dat geval leveren wij kosteloos een nieuw artikel of betalen wij u het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug. Wij vergoeden dan ook de verzendkosten voor de retourzending.
Retourneren en ruilen bij Firstcarecompany
Kan ik mijn bestelde product(en) retourneren bij Firstcarecompany ?
Uiteraard is dit mogelijk, het is nooit leuk als je een besteld product dient te retourneren.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je van de aankoop afziet.
Ondanks dat het niet verplicht is zijn wij geïnteresseerd waarom jij er voor kiest een product te retourneren. Dat biedt ons de gelegenheid om meer inzicht te verkrijgen wat wij eventueel kunnen verbeteren aan onze productomschrijvingen. Vergeet daarom niet in het retourformulier de reden te vermelden.
Onderstaand lees je alle informatie over retourneren
Retourneren en bijbehorende regels
Volgens de wet kopen op afstand heeft u 14 dagen de tijd na het ontvangen van uw bestelling om kenbaar te maken dat u een product wenst te retourneren of uw bestelling wilt annuleren.
U dient officieel hiervoor het herroepingsformulier uit te printen en te onderteken om kenbaar te maken dat u uw bestelling wenst te annuleren. Het herroepingsformulier heeft u samen met de algehele voorwaarden ontvangen bij het plaatsen van uw bestelling.
U mailt het herroeping formulier binnen 14 dagen naar info@firstcarecompany.nl
Vanaf het moment dat u hebt aangegeven dat u uw bestelling wenst te annuleren of een product retour wilt sturen heeft u 14 dagen de tijd om zorg te dragen dat de geleverde bestelling of het product wat u wenst te retourneren bij ons terug komt. Buiten deze wettelijk vastgestelde termijn accepteren wij geen retour zendingen.
Firstcarecompany is niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging en of diefstal van het door u geretourneerde poststuk. Wij adviseren u dan ook uw retournering verzekerd te verzenden.
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening en worden niet door ons vergoed.
Uiteraard krijgt u evt. verzendkosten die u gemaakt heeft bij het plaatsen van uw bestelling wel vergoed, tenzij het een gedeeltelijke retournering betreft.
Bij een retourzending zal het aankoopbedrag na ontvangst binnen 10 werkdagen op de door u opgegeven bankrekening worden overgeboekt.
Bij het retourneren graag uw aandacht voor het volgende:
De directe verpakking van het bestelde product dient in nieuwstaat en onbeschadigd retour te komen zodat wij het weer als nieuw kunnen verkopen.
Directe verpakkingen zoals bijvoorbeeld een schoenendoos niet beplakken, draag altijd zorg voor een transportdoos of gebruik bij schoenen een vuilnis- en of plastic zak ter bescherming van het product.
Wij behouden ons het recht voor retouren die beschadigt terug komen niet te accepteren of een waardevermindering toe te passen, zie ook onze algehele voorwaarden.
Het retouradres voor Firstcarecompany is:
Firstcarecompany
Arnhemstraat 5
7418 CL Deventer
Ruilingen van Producten
Ruilen is helaas niet mogelijk.
Wilt u een ander artikel of een andere maat proberen, plaats dan een nieuwe bestelling via de webshop. Wel kunt u hierover een email sturen naar info@firstcarecompany.nl dat u een nieuwe bestelling wenst te plaatsen, omdat u een ander artikel of maat wenst te krijgen.
Wij dragen dan zorg dat de betaling van het geretourneerde artikel met voorrang wordt teruggestort.
Uit onze klant ervaringen is gebleken dat u met deze manier van werken het snelt het juiste product weer in huis heeft.
Garantie
Wij honoreren altijd de garantiebepalingen van de fabrikant. Indien u aanspraak wilt maken op de fabrieksgarantie, neemt u dan contact met ons op. Wij, of de fabrikant / importeur zullen dan zorgen voor reparatie of vervanging van uw product.
Afbeeldingen en productbeschrijving
De getoonde afbeeldingen zijn slechts ter illustratie. Hoewel wij er alles aan doen om de afbeeldingen werkelijkheid getrouw te maken kunnen er verschillen zijn met de geleverde producten. Als een artikel niet voldoet aan de productbeschrijving en/of afbeelding kunt u het artikel kosteloos retour zenden. Zie hiervoor retourzendingen.
Wetgeving
Alle artikelen die wij verkopen zijn toegelaten binnen de Nederlandse wetgeving. Afhankelijk van het artikel kunnen wel restricties bestaan m.b.t. het vervoer c.q. voorhanden hebben van het artikel in bepaalde situaties.
Bij verzending naar het buitenland dient de klant eerst te controleren of de bestelde artikelen toegelaten zijn binnen de locale wetgeving.
Beperking van aansprakelijkheid
Wij stellen ons nimmer aansprakelijk voor schade of letsel ontstaan door het gebruik van door ons geleverde artikelen, ongeacht hoe de schade is ontstaan is. Voorbeelden hiervan zijn, maar beperken zich niet tot: het niet goed functioneren van het artikel, verkeerde gebruiksinstructies of bijvoorbeeld verkeerd gebruik van het artikel.
Ook stellen wij ons nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van te late levering
Wet kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Door deze wet hebben consumenten een betere rechtspositie gekregen. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.
De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen:
- Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 15 dagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden wanneer de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
- Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
- Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.
De afkoelingsperiode geldt niet bij:
- aankoop van onroerend goed,
- aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt aankopen die snel kunnen bederven of verouderen,
- kranten en tijdschriften,
- cd's, video's en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken,
- financiële diensten, weddenschappen en loterijen, logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode,
- een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.
De extra plichten van de verkopende partij zijn:
- de verkopende partij moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot aankoop overgaan:
- zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres,
- de belangrijkste kenmerken van het product,
- de prijs van het product (inclusief alle belastingen) indien van toepassing, de kosten van aflevering wijze van, betaling, aflevering of uitvoering het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode,
- de eventuele geldigheidsduur van het aanbod of de minimale duur van de overeenkomst als het gaat om, bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement.
De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
- de eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!), het bezoek- of afhaaladres van de leverancier,
- gegevens omtrent eventuele garantie indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar,
- de vereisten en voorwaarden voor opzegging.
Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.